بسیاری از شرکت‌ ها با سرمایه‌ گذاری در سلامت اداری و توصیه‌ های بهداشتی و درمانی، بهره وری خود را افزایش داده‌اند. با توجه به نقش محیط کار در سلامت کارکنان، طراحی فضای کاری اصولی و باکیفیت منجر به ایجاد فضایی کمتر استرس زا و تولیدی می‌شود. ضروری است که کارفرمایان سلامت جسمی و روحی کارکنان خود را مورد توجه قرار دهند. کارمندان برای ارائه بهترین بازدهی باید در محیط کاری خود احساس راحتی و آرامش کنند.

بر اساس گزارش سلامتی روند کار، کارمندان همچنین مایل به فعالیت در یک محیط سالم هستند. در اینجا برخی از یافته های این بررسی را خواهید دید:

  • ۸۷٪ کارکنان دوست دارند که کارفرمای فعلی آنها فضای کاری سالم تری داشته باشد. اتاق های سلامتی، گزینه های تناسب اندام، ایستگاه‌های ناهار سالم و صندلی‌های ارگونومیک.
  • نکته جالب اینکه کارمندان شرکت‌های جوان کمتر از کارمندان شرکت‌های قدیمی، درخواست مزایای داخلی محیط کار مانند صندلی های ارگونومیک، دارند.
  • ۹۳٪ از کارگران صنعت فناوری بر این عقیده بودند که آنها در شرکتی فعالیت خود را ادامه خواهند دارد که فضای کاری سالم تری را ارائه دهد.

 

 

 

چه نکاتی به حفظ سلامت کارمندان در فضای کار کمک می‌ کند؟

حفظ سلامت کارمندان یکی از نکات و چالش های مهم صاحبان کسب و کار است. چرا که کارمندان تقریباً یک سوم زندگی خود را در محیط کارشان می‌گذرانند. برای کشف و حفظ استعدادهای برتر، شرکت ها می‌توانند محیطی را ایجاد کنند که به افراد برای کار، تفکر و همکاری طبیعی کمک کند. هفتاد درصد دفاتر امروز دارای طرح آزاد هستند و طرح آزاد می‌تواند بسیار خارق العاده باشد. اما برای افزایش بهره وری لازم است که به درستی اجرا شود. از ارائه اتاق‌های خصوصی برای برقراری تماس و فضاهای آرام برای مدیتیشن گرفته تا مکانهای تفریحی و راحت، که باعث تقویت همکاری می شود. ضروری است در ساخت فضاهای اداری، آنها را با محیط های مختلف ترکیب کرد تا این امر به حفظ سلامت کارمندان در محیط کار کمک کند.

طراحی این چنین دفتری یک سرمایه گذاری با ارزش تجاری است. حتی یک سازمان بین المللی وجود دارد که شرایط لازم برای ایجاد محیط های داخلی مولد و راحت را برای حفظ سلامت کارمندان ایجاد کرده است.

WELL Building Standard؛ استاندارد برتر برای ساختمان ها و فضاهای داخلی است که به دنبال پیاده سازی، اعتبارسنجی و سنجش ویژگی هایی است که از سلامتی انسان پشتیبانی می‌کنند و اولین استانداردی است که بر سلامتی و رفاه انسان در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ساختمان‌ها متمرکز است. طراحی دکوراسیون دفتر کاری که کیفیت هوا، نورپردازی و چیدمان کلی فضای داخلی را در نظر بگیرد، می‌تواند به میزان قابل توجهی بر سلامت، رضایت، رفاه و بهره وری کارکنان تأثیر مستقیم بگذارد.

استاندارد ساختمان خوب بر هفت مفهوم عملکرد ساختمان تمرکز دارد. هوا، آب، تغذیه، نور، تناسب اندام، آسایش و محیط. در ادامه به توضیح اهمیت این موارد می‌پردازیم.

اهمیت اکسیژن و هوای دفتر کار

کیفیت هوا در محیط کار تأثیر بسزایی در حفظ سلامت کارمندان و بهره وری آنها دارد. تحقیقات انجام شده توسط شورای جهانی ساختمان سبز افزایش ۱۱ درصدی بهره وری را در نتیجه افزایش هوای تازه به محل کار و کاهش آلاینده ها به ثبت رسانده است. در ادامه چند روش برای تأثیرگذاری بر کیفیت هوا ذکر شده است:

  • سیستم های تصفیه هوا نصب کنید.
  • رطوبت سالم محیط را حفظ کنید.
  • تعدادی گیاه اداری اضافه کنید.
  • پنجره های باز در دفتر داشته باشید.
  • ت کنترل سیگار کشیدن را اجرا کنید.

تاثیر مصرف میزان کافی آب

مغز ما از ۷۳ درصد آب تشکیل شده است، بنابراین مصرف آب به بهبود کیفیت خواب، سطح انرژی و همچنین توانایی تمرکز، وضوح ذهن، آگاهی و هوشیاری ما کمک می‌کند. این به نوبه خود به ما کمک می‌کند تا در محل کار بیشتر مولد باشیم. می‌توانید با به کارگیری روش‌های زیر به کارکنان خود کمک کنید تا میزان مصرف آب خود را افزایش دهند:

  • آب آشامیدنی ایمن تأمین کنید.
  • آب سردکن نصب کنید.
  • در مورد فواید نوشیدن آب به کارکنان آموزش دهید.

 

 

 

تاثیر تغذیه در حفظ سلامت کارمندان

هر چقدر هم که محیط کار راحت باشد، باز هم ممکن است کارمندان گاهی دچار استرس شوند. افراد زمانی که دچار استرس می‌شوند، احساس گرسنگی می‌کنند. بهترین راه برای کمک به حفظ سلامت کارمندان در مقابله با استرس، مصرف غذای سالم و تازه است. طیف گسترده‌ای از میوه ها و سبزیجات را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید.

همه ما این جمله را شنیده‌ایم که “عقل سالم در بدن سالم است” و این گفته ممکن است به خصوص در محیط کار صادق باشد. آنچه که کارمندان روزانه در دفترکار خود میل می‌کنند، به افراد انرژی خواهد داد. اگر می‌خواهید کارمندان تان انرژی خوبی داشته باشند و متمرکز و مولد باشند، باید آنها را به داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل که برای رسیدن به موفقیت لازم است، تشویق کنید. عادات و فرهنگ غذایی را با این نکات تغییر دهید:

  • میوه و سبزیجات تازه در دسترس داشته باشید.
  • دسترسی به غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.
  • آلرژی های غذایی خود را مشخص کنید.
  • به امکانات شستشوی دست دسترسی داشته باشید.
  • اطلاعات تغذیه ای در دسترس قرار دهید.
  • فضاهای اختصاصی غذاخوردن داشته باشید.

تاثیر نور و روشنایی در ارتقا سلامت کارکنان

یک مطالعه انجام شده توسط گروه طراحی و آنالیز محیطی در کرنل نشان داد هنگامی که کارمندان در یک اتاق دارای پنجره ۳ متری کار کردند، از ۸۴ درصد کاهش در خستگی چشم، سردرد و علائم دید بینایی خبر داده‌اند. به یاد داشته باشید یکی از مهمترین نکات مربوط به حفظ سلامت کارمندان در دفتر کار، به حداکثر رساندن هوای تازه و نور طبیعی است. بنابراین از هر فرصتی برای یافتن یک اتاق با منظره و نور طبیعی، استفاده کنید. در اینجا چند روش برای طراحی روشنایی دفتر کار آورده شده است:

  • روشنایی طبیعی را به حداکثر برسانید.
  • مبلمان بزرگ و حجیم را که مانع از ورود نور خورشید به اتاق است را حذف کنید.
  • نورپردازی های مختلفی در یک فضای کاری انجام دهید.
منبع: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر

 


طراحی داخلی کارمندان ,محیط ,سلامت ,کار ,های ,یک ,حفظ سلامت ,سلامت کارمندان ,محیط کار ,خود را ,بهره وریمنبع

دکوراسیون نشیمن لوکس

لابی و ورودی خانه لوکس

دکوراسیون لوکس غذاخوری

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون آشپزخانه لوکس

اکسسوری مناسب پذیرایی کوچک

چیدمان مبلمان در پذیرایی کوچک

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی بخوای هست گله از من نکن دبیرستان غیردولتی سلام معرفی کالا فروشگاهی همه چیز مطلب روزانه بهترین سایت وبلاگ استیم بویلر ارائه مقالات حرفه ای درباره بخار آشپزباشی هر چی کی بخوای